24 november 2014

Marie Olsson Nylanders fina hus i Höganäs


Men va faaan va tiden rinner ifrån mig. Jag har tänkt jag skulle skriva till er minst varannan dag! Så har det inte blivit riktigt. I dag sitter jag hemma och jobbar och då får jag (för det mesta) tid till lite annat. Så here goes...


Värlens bästa stylist Marie Olsson Nylander har sitt hem ute till försäljning - det ligger i Höganäs. Jag gråter lite över att hon får sälja sitt drömhus (för det vet jag att det är) av olika anledningar men det blir nog bra så småningom tror jag. Hennes stil är bara som en dröm tycker jag. Älskar allt jag ser och jag blir så himla inspirerad. Nu har mannen fått lite fart här hemma och börjat lägga golv vilket jag är mycket nöjd med. 


Köket - jag får lite ont i magen när jag ser det - så jäkla vackert! Jag dör lite inombords...


Och barnrum från himmelen känns det som. Allt Marie rör vid blir till guld. Och så hittar hon så himla snygga saker överallt. Kanske är det så att jag var sakletare i mitt förra liv? När jag INTE jobbar med rekrytering är nämligen inredning och sakleteri min passion. Tyvärr inte bygg och renovering. Som jag lite önskar att det var... min passion alltså. Det är inte det. Tyvärr. Jag måste nog ringa någon som kommer och hjälper mig med det nu när jag tänker efter... 


Så idag sitter jag här med ett halvfärdigt golv. Spånplattorna ligger på plats. Och jag är bara lycklig över det. Snart blir det plank på spånplattorna. Fattar ni? Plank! Så coolt! Vi jobbar på som sköldpaddorna - det går jäkligt sakta men det går framåt åtminstone. Och ibland kryper vi in i skalet. 

See you soon!


2 kommentarer:

Anci sa...

Jag tycker också att hennes hus är väldigt fint !

Kram
Anci

Patrik sa...

Vilket underbart hem! Gud så fint!