30 november 2014

Fotografer i Höganäs Kommun


Godmorgon! 

Alltså - ibland förstår jag mig bara inte på folk. Jag var ute och hämtade tidningen (ja, jag prenumererar ff på HD för jag tycker det känns exklusivt att få bläddra i riktigt papper på morgonen med mitt morgon kaffe - OCH jag är lite gammeldags) och där låg också ett litet magasin om Höganäs kommun. Den innehöll en organisationsskiss och foton på alla personer i Kommunfullmäktige. 


Men GODE GUD (!!) det ser ut som om de fotats för en gammal skolkatalog! Har de tagit fotona på kontoret mot en vägg utan att fundera mer på det? Va? Höganäs vill profilera sig som en nytänkande kommun som satsar på näringslivet så känns det bara gammaldags!? Den enda som verkar ha tänkt till här är Tina Acketoft från Folkpartiet. Det fotot känns lite fräscht och någon som tagit det fotot har tänkt på ljussättningen. Ja, alltså jag är ingen fotograf men det där med ljussättning vid porträtt har jag ju fattat är viktigt. Väldigt viktigt. Och positionen hon sitter i, lite framåtlutad med lång hals. Uppenbarligen coachad! Och fin, upplyst bakgrund. 


Stackars Julia Klingberg från Moderaterna har ju dragit nitlottten (minst sagt) med stora skuggor som faller över ansiktet. Kanske hade det varit bra om det hade haft en reflexskärm... 

Alltså - jag VET att vi har duktiga fotografer i Höganäs som hade kunnat göra ett utmärkt arbete för att få Kommunfullmäktige att verka fräscha, nydanande och inspirerande. Varför använder man inte de fotograferna?? Nu känns de bara gammeldags, mossiga och tråkiga... 

Ha en härlig söndag - idag är det förresten fint ljus ute i Höganäs. Om man vill ta några snygga foton utomhus menar jag... 

J

Inga kommentarer: