02 augusti 2014

Hockey och poolskötsel



Oj, jag kom av mig lite. Denna veckan har jag farit fram och tillbaka till Ängelholm där sonen har befunnit sig på hockeyläger med Rögle. Kan man tycka att det inte är så jobbigt om man ändå är ledig... men det är en tur dit på morgonen. Självklart stannar jag och kikar en liten stund innan vi åker hemåt igen. Systrarna uppskattar inte att stå i ishallen för länge... 


Vi har istället roat oss med att tömma poolen (en större variant av uppblåsbar pool, så ingenting fancy) på sådana här. Den hoppade på min fot!! Så jäkla läsigt!! Och ja... jag vet att de inte är farliga. Men läskiga... 

Hela vår pool kleggade igen och blev helt grön fast att vi har (enzym) tabletter från BR-leksaker i. Betalade nästan 300 kr för de jäkla tabletterna och nu har vi fått tömma poolen två gånger. %"&#/#%€#!" Istället for jag iväg till Rusta och fick tag i ett ton klortabletter. De kostade bara 149 kr per burk så det var ett bättre deal. Plus - att filtren jag använder kostade bara 29 kr - mot 79 kr på BR! Ja, det gäller att vara om sig och kring sig. Nu ska jag banne mig lära mig det här med pool för nästa år blir det en större en. Barnen älskar det! Det borde finnas en poolkurs man kunde gå på nätet så man slipper sådana här missöden... med grodor och sån't.


När vi ändå befinner oss i Ängelholm hela dagarna (eller i alla fall mycket av dagarna) passade vi såklart på att hälsa på kompis Lotta! Det är en riktigt härlig tjej med härlig familj. Men ni får bara en sneakpeak för resten kommer imorgon. Vi hörs då!

Kram Jenny




Inga kommentarer: