03 augusti 2014

Hemma hos Lotta



Ja Lottas hem kan man säga mycket om. Hon har en riktigt bra känsla för både inredning och mat. Jag känner mig alltid riktigt hemma när jag kommer hem till henne. Det känns så naturligt och självklart på något sätt. Hon anstränger sig alltid lite extra med små söta saker som dyker upp där man minst anar det. Som små söta skålar till frukosten, vackra tvålar på badrummet eller blommor i vaser här och där.



Och så har hon alltid gott te i olika vackra burkar att bjuda på! Men jag dricker ju mest kaffe. Det bjuder hon också på. 


I hennes hem finner jag allsköns klassiker men det känns ändå nyskapande pga hennes sätt att kombinera alltihop. Att kunna ha en sådan atmosfär måste vara höjden av perfektion. I mina ögon. Det är det jag vill eftersträva hemma. Att allt känns sådär lojt och självklart men ändå stylish liksom. Och inbjudande.


Fast det är klart... mycket av det beror ju på Lotta och hennes härligt, stora familj. De är inbjudande, självklara och härliga - då blir ju hemmet det också. Ja ni vet nog vad jag menar, jag gissar att ni också har några sådana personer i er närhet? 


Hoppas jag snart får komma tillbaka. Då ska jag ta mig en kopp te... 

Kram Jenny


Inga kommentarer: