29 juli 2014

Kära loppis!



Igår efter att jag hade kört sonen till ishockeyträningen (ja... jag vet... galet) passade jag på att stanna till på min favoritloppis i Höganäs. Har inte varit där på ett bra tag nu och innan dess hittade jag lite eller inget när jag var där. 


Men helt plötsligt smäller det till när man inte förväntar sig det alls. Jag började med att hitta några snygga skor till mig själv, ett par Palladium, några guldiga klackar och ett par rediga (skånska) GULA trätofflor. :) Jamen det kändes väl bra! I bara farten fick jag med mig en liten skinnväska och en snygg scarves också. Scarvesen kanske dottern får.


Mannen fick en piké från Hansen & Jacob, en från Oscar Jacobsson och en snygg skjorta från East West. Han gillar egentligen inte när jag köper grejer på loppis... men om jag bara tvättar och stryker sakerna och sen hänger in snyggt i garderoben... då säger han ingenting om det. Det blir en tyst överenskommelse liksom :) 


Sist men inte minst blev det lite små söta nyckelringar. De kommer väl till pass nu när barnen växer till sig och de ska ha både cykel- och husnycklar. Japp... det var "the catch of the day". Allt som allt betalade jag 200 kr. Vad kikar ni efter på loppisarna?


1 kommentar:

EM sa...

Herregu, det var ju nästan gratis!!! Vilka kap!!! Bara väskan, ja du, du är drottningen av loppis... ;-)
Det var länge sen här också. Här i "stan" sommarstänger alla loppisar, så när hösten kommer så finns det massor att fynda. Jag laddar...
Men först så ska jag shoppa rejält i Tyskland, har jag tänkt. Ska genomsöka trädgårdsbutiker efter sånt som inte finns hemma...mm mm
kram elsamarianne