31 augusti 2014

Helsingborgs Marathon



13:e september anordnas Helsingborgs Marathon. Det är två helsingborgskillar - Simon Wikstrand och Andreas Gartmyr som anordnar det hela. Och det är SÅÅÅ inspirerande och rolig att få följa detta! I min drömvärld springer jag ju loppet själv... men det finns inte någon rimlig möjlighet till det. Jag springer max en mil nu och jag tror inte ens jag skulle kunna gå 4,2 mil... (!)


Men... jag har anmält mig som funktionär i alla fall :) Så jag är med på en liten kant. Och min uppgift blir att stå och vara snygg vid starten! Och ja... förutom att vara snygg ska jag informera lite också... men annars är jag i princip lite som en maskot... liksom. Och efter jag har gjort det - ska jag göra samma sak fast vid målgången. Nu när jag tänker på det så har faktiskt inte Helsingborgs Marathon någon maskot... det kanske skulle vara jag? Jag kanske anmäler mig som det. 


Simon har en fru... Lisa. Och en son, aka "personlig tränare". Han den lilla personliga tränaren är ofta med på bild. Men Lisa - hon är proffsfotograf och tar alla snygga bilder till Helsingborg Marathon. Grym är hon. Hon är dessutom ansvarig för alla fotograf-funktionärer under loppet. (De har inte frågat mig om att vara fotograf-funktionär, men det är nog säkert för att de tycker att jag passar mer som maskot... liksom...) Men fotografer får själva aldrig vara med på bild... så jag tog en på henne. 

Inte nog med det... I DAG fick jag reda på att jag har vunnit en plats till Helsingborgs terränglopp! Den 10:e oktober. Såååå jag kommer springa lite i alla fall... i terräng. 8 km. Så håll tummarna för mig! 

J


1 kommentar:

Hanna sa...

Ha en fin söndag!
Hanna