19 juli 2014

Surt sa räven



Godmorgon allihop! 

Morgonen har börjat lika pissigt som vanligt med en sur son och en sur man. Själv hade jag tänkt jag skulle ut och springa men vaknade för sent. Då hinner det bli lite för varmt för min smak. Med tanke på hur jag känner mig så kanske det blir en tur senare i alla fall. Jag har i alla fall fått i mig mitt kaffe. Det får jag vara glad över. 

Vet inte... det är lite sådär med sommarledighet som med bloggar. Allt ska vara så jävla fint och tillrättalagt... Jag har inte det så. Och jag är inte så som person. Nu känner jag mig stickig som en kaktus. Frustrerad kanske... huset ofärdigt och bilen sönder. Ja, kanske är det sådant som påverkar mig... 

Hoppas på en bättre dag imorgon.

J


1 kommentar:

EM sa...

Å du! vilken igenkänningsfaktor!!!
Bilen trasig här också,,, i o f s ingen sur man, men det kan bli en tidsfråga (fel sorts avgassystem som jag åkte 25 mil för att hämta... men han försöker trixa ändå) . Huset blir aldrig klart, insett det nu...
Ärligt, så hatade jag alla lov. Sommar som vinter, vår och höst och påsk och allt elände. Det blir såna krav på aktivering från ungar som behöver skolan för att få struktur i sitt liv, med kompisar och tider och sånt.
När dom blir äldre så sover dom bort hela lovet, och då blir man galen för det.
Jag struntade helt enkelt i att vara aktiveringschef på somrarna. Kanske hade vi lite lättare med gården och djuren, men du ska veta att inte ens en söt ponny kan få upp en sur trettonåring... det är då säljes-annonserna kommer. Av ponnyn, då alltså ;-)
Kämpa på, och tur att du kan komma ut o springa lite.
kram elsamarianne/EM