13 juli 2014

Lasse & Annika


Godmorgon! Känner mig lite sådär lagom trött för tillfället. Jag och mannen brukar inte ge oss iväg på fest så ofta men igår var en sådan kväll. Lasse & Annika hade bjudit in till sommarfest och det ville vi ju inte missa. Barnvakt var bokad och känning utvald. 


Väl på plats var alltså vackert anordnat med tält och catering. Vi började med en stillsam tipsrunda för att lära känna varandra bättre. Eftersom jag jobbar med det jag gör (headhunter) är jag kanske inte den mest sociala av mig rent privat men igår tyckte jag det var väldigt trevligt att träffa lite nytt folk. Det var ett lagom stort gäng också och alla bjöd till så det blev sådär extra trevligt. Det fanns sånghäften :) Bara en sån sak!


Maten var ljuvlig, från K-gränd i Helsingborg. Jag ÄR ju väldigt förtjust i all sorts plockmat. Här fanns kött, kyckling, såser, oliver, ostar och grönsaker. Allt i min smak. Så jag åt tills jag kände att jag nästan inte kunde sitta på stolen längre. Ni vet... man vill bara stå upp så man inte trycker ihop magen... :) 


Jag körde förvisso. Tycker inte det är värt att förstöra dagen efter hur som helst och våra barn uppskattar inte bakfulla föräldrar... så jag låter hellre bli. Det är inte värt det. Idag är jag så nöjd med det! Kan istället verkligen GLÄDJA mig åt den trevliga kväll vi fick igår, mannen och jag, samt massa kul nya bekantskaper. Ja det var en mycket bra kväll! 

Ikväll blir det lugnt. Kanske ser ett avsnitt av "Orange is the new black"...




2 kommentarer:

EM sa...

Vilken trevlig fest! ser verkligen gott ut. Och tipspromenad är också ett bra sätt att komma igång med. Jag är också en som gärna kör...
kram EM

Tulipa sa...

Hej Jenny!

Härligt med inlägg från dig!

Gillar dina texter och bilder!

Fortsatt skön sommar!

Kram Mariette