18 november 2013

Måndag


Halloj allihop.

Tänkte jag skulle chocka kroppen och skriva ett inlägg idag. Här på eftermiddagen. Det är eftermiddag. Klockan är 15:00. Min käre man gick och vann ett baota-STORT kexchoklad med massor av små kexchoklad i. Det var inte så bra för jag har precis ätit upp två av dem. Det är inte så bra att de ligger i kylen kan man säga. Så jag äter upp dem.


Fast någon gång måste man ju få unna sig det. Det är bara... det ligger så jäkla många i kylen! Jag vill bara ha dem HELA tiden. Det och lite vin. Eller ett stort glas vin. Mycket vin nu när jag tänker efter. Fan, jag är nog i nå'n jäkla höstdepression tror jag visst. Inte är det motion och jobb jag tänker på i alla fall. Nej, jag skulle kunna tänka mig att gå i idé. Med mitt vin och min(a) kexchoklad. Men det går ju inte. Jag har ju barn, hus o hund att ta hand om. Och mannen. De hade nog inte klarat sig utan mig tror jag...


Nu undrar ni säkert vad det är för jäkla bilder jag visar. Och det kan jag tala om. Det är från en antikhandel i Malmö. Där jag köpte mina två lampor. Ni skymtar dem på första bilden. Galet tokiga men jag gillar dem. Tyvärr kommer jag nu då inte ihåg vad stället hette! Men de var väldigt trevliga där. Kommer jag på det lovar jag att skriva. 

Hur som helst. Dags att hämta barnen tror jag visst. Kanske hinner jag med en stund på locket innan. Det är antingen det eller en promenad. Men soffan ser väldigt lockande ut! 

När ses vi igen? Jag vet inte men jag tror jag hör av mig. Tanken var att radera bloggen. Men så tycker jag om att skriva av mig mellanåt. Så då gör jag det. Vi hörs!



6 kommentarer:

Hanna sa...

Ha en bra kväll!
Kram
Hanna

EM sa...

Låter trevligt det dä, kexchoklad och mycket vin... jag tror jag kommer över ;-) det är absolut inte bra att de ligger där o blir gamla...
Galet fina lampor, ja såna hittar man då o då. Har man dessutom tur så funkar dom utan att man får stötar... säger en som är vis av skadan...
klart bloggen ska va kvar, skriv när du känner för det du bara, du verkar vara i fin form...
kram EM/elsamarianne

Anonym sa...

Har sagt det förrut, jag älskar ditt sätt att skriva! Du skriver liksom så igenkännande, varmt o humoristiskt! Tycker att din blogg är helt underbar, så fortsätt så!
Bästa hälsningar
Pernilla

enannanhelena sa...

Galet tokiga lampor är ju de allra bästa! Om de sedan lyser lite också så... ;)

/helena - igen

Våglyckan sa...

Ha, ha roligt skrivet!
Från en annan som inte kan låta bli chokladen (...och fikabrödet etc) ;-)
/maria

Åsa sa...

Tycker verkligen inte att du ska lägga ner din blogg tycker om den.....är inte som alla andra samma av allting utan du tar fram nått helt annat. Kramizar