16 juli 2013

Sommarens lata dagar



Hejsan hoppsan vad det går - tiden. Vi njuter i fulla drag av vår ledighet även om inte vädret bjuder på något beundransvärt solsken direkt. Eller, ja en och annan solstråle har väl kikat fram. Men vi roar oss ändå med att skapa vårt eget solsken. Goda, långa frukostar och tillsammanshäng i gräset eller i badhuset, vad som nu bjuds. Tillsammans är grejen.


Sommaren är också sån tid som jag börjar tänka på olika nyttigheter jag borde få i mig. (Mellan alla glassar jag också stoppar i mig) Ni vet hälsa och sånt. Fick ett ryck och beställde hem både havregräs, spirulina och soltorkade mullbär. Havregräs har jag ju hunnit smaka... smakar som starkt grönt te nästan... 


... mullbären däremot var betydligt mer behagliga och smakar som torkade dadlar ungefär. Mumsigt värre på yoghurt eller gröt på morgonen :)



2 kommentarer:

EM sa...

Låter intressant...
själv fullkomligt vräker jag i mig,,, med mina mått mätt,,, jordgubbar och vaniljyoghurt... det är mums det.
kram EM

Hanna sa...

så gott det ser ut