27 juli 2013

Sommar



Jag försvann några dagar för jag har haft underbara sommardagar i Blekinge och hade helt enkelt inte tillgång till någon dator. Det gick ingen nöd på mig kan jag berätta, hoppas att det inte har gjort det på er heller. Vi har badad i insjö (eller ja... kanske inte jag då... jag är en badkruka - men de andra!), lekt och stojat mest hela dagarna. Vi har fikat med farmor... eller ja, hon drack grogg stor nog att slå undan benen på vilken man i min närhet som helst (!) och varit uppe försent varje kväll


Barnen bara älskade att bada - direkt från trädgården, så nära in på knuten det går att komma fanns sjön! Gissa om de var som vattendjur hela bunten?!


Krut-farmor.





Vi bodde i tält i trädgården och bara det var ju ett äventyr. Ska inte säga att jag hade den bästa av mina sovupplevelser just den första kvällen... men skam den som ger sig. Det är bara en vana juh! Det här ska vi göra om massor med gånger. Vi fick dessutom tips på att denna sjön fryser till vintern - och då kan vi åka skridskor! :)

Glad sommar till er!



Inga kommentarer: