31 januari 2013

Frustration



Jag och dottern är hemma idag. Dottern sjuk med förkylning, snuva och hosta. Nu har vi sett Blixten McQueen för femte gången. Jag känner mig frustrerad för jag får inte så mycket gjort med jobbet. Som jag borde. Jag borde leta efter kandidater istället. 

Men hon är duktig och sköter sig ändå ganska mycket själv. Det är jag tacksam över samtidigt som jag inget hellre skulle vilja än att bara sitta med henne i knät och titta på Blixten McQueen fem gånger i rad. Varför har man det så? Försöker hinna med allting hela tiden men i praktiken så går inte den ekvationen att få ihop. 

Jag har flera saker jag är frustrerad över idag men det är en av dem... 

Kram Jenny

5 kommentarer:

Hanna sa...

krya på sig till dottern.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Sabina sa...

Hoppas hon kryar på sig fort, det är aldrig kul när barnen är sjuka!

kram Sabina

EM sa...

Hoppas hon kryar på sig snabbt. Det är svårt att få livspusslet att gå ihop vissa perioder. Speciell när barnen är så små att man... ja får sitta och se på filmer x antal ggr...
Himla jobbigt när man egentligen bara skulle vilja ligga bredvid den febriga och trösta tills allt är borta, men att ens andra liv, det där arbetslivet, ställer krav på närvaro... Kämpa på! Det är bara en period,,, men ska du veta att man slutar aldrig att oroa sig för sjuka barn, hur stora dom än är... Vilken tröst, va?
kram elsamarianne

♥ Fyra årstider sa...

Jag är bara glad, för snart ses vi. tack för ditt samtal, du är ju bara så go.
Kram Lotta

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig lördagskväll!
Kram/Lena