31 juli 2012

Köpenhamn



Herregud vilken härlig dag jag och Sanne hade i Köpenhamn igår. Av förklarliga anledningar åkte vi helt utan barn och män. Det var ljuvligt! Vi hade samma tempo och gillade samma saker - det var helt perfekt. Så vi besökte en hel del "genbrugsbutikker" och när vi var trötta satte vi oss på ett café någonstans. Här bild från "Joe & The Juice" - verkligen smaskigt!


Vi fyndade en hel del bägge två. Mest Sanne tror jag men jag fyndade tex en alldeles ljuvlig gammal cykelsadel från Brooks som jag blev störtglad över. Försäljaren kastade dessutom med en fin ringklocka i gammal stil som var mycket fin den också.


 Så fikade vi lite igen. Pizzabulle och en STOR latte så vi skulle hålla oss i många timmar. 

Måste säga att Köpenhamn är en härlig stad! Jag ÄLSKAR lunken (som det är jämfört med Stockholm) och den härliga "fuck-you-attityden" Köpenhamnarna har. Och så ser de ju så LÄCKRA ut alltså! Bara att sitta där på en stol och titta på folk är värt hela resan. Måste åka dit snart igen!

Vad jag hittade mer? Det visar jag imorgon!

I morgon är det onsdag... vad hittar ni på då? 

Kram Jenny


5 kommentarer:

Hanna sa...

Låter som en mycket bra dag!
Kram
Hanna

EM sa...

Här är en till som älskar Köpenhamn och livet där...
kram elsamarianne

VisitDenmark sa...

Hej Jenny!

Visst är Köpenhamn härligt! :) Vi ser fram emot dagens inlägg, mycket nyfikna på vad ni gjorde mer.

Inför nästa resa kan vi tipsa om www.visitcopenhagen.se och www.aok.dk för tips och inspiration.

Varmt välkomna tillbaka till vår kära huvudstad!

Mvh Fredrik, VisitDenmark

Miljövänlig möbelmagi! sa...

Låter som en toppendag! Jag vill också till Köpenhamn snart... :) Tipsa gärna om några bra genbrug-ställen! Ha en bra onsdag! Kram Ulrika

Industri house sa...

Å så mysigt det låter med köpenhamn!Jag längtar också dit :) Ser framemot att få se vad du har fyndat för något! Kram på dig/jessica.