20 februari 2015

Running


Ni är många som frågar hur det går med löpningen. Tack, det går... bra antar jag. Inte så bra om jag jämför mig med eliten... men BRA om jag jämför mig med mig själv. Vilket man ska göra har jag hört! 


Jag har sprungit i ungefär ett år nu och har gått från 700 meter till en mil. Det får man väl säga är en bra utveckling. I dag kan jag verkligen njuta av en löprunda. Ändå kommer det tankar ibland att jag inte är bra nog, att jag inte springer långt nog osv. Det försöker jag att tänka bort fort igen. För det handlar ju om att vara glad för det jag gör - att jag faktiskt är ute och springer! Ibland blir det 5 km och ibland blir det en mil. Det är helt ok båda två. Även om mitt mål för i år är att klara av två mil... 


Just två mil känns väldigt långt borta nu... men känner jag mig själv rätt kommer jag att klara av det också till slut. Har satt igång lite med styrketräning igen. Att ha starka muskler i bål, rygg och ben är viktigt för löpningen och att inte skada sig. Så jag kämpar på steg för steg. 

Music on - world off!

Vad är era mål för året? 

J

3 kommentarer:

Unknown sa...

Löpning är just roligt därför att man ser resultat av träningen men det gäller att kunna ta det lugnt och inte satsa för hårt för att inte skada sig.

Go girl, du är duktig!

kram Sabina

Hanna sa...

Vilken vacker bild du visar överst.
Ha en fin helg
Hanna

Grodmamman sa...

Klart du kommer klara att springa 2 mil! Har du klarat en mil är det inte så svårt att klara 1,5 och har du klarat det är steget inte långt till 2 mil! Lycka till! Jag är anmäld till Göteborgsvarvet, men förnärvarande springer jag inte en meter. Kan bli så att jag går runt och springer det jag klarar av eller så skiter jag i det helt. Vi får se där i maj.
Kram