05 augusti 2014

Test vattenflaskor till löpare



I sommar har jag blivit varse att jag måste ha vattenflaska med mig när jag är ute och springer. Mannen och barnen var ju så söta och kom hem med denna från XXL Sport på Mors Dag. Jag blev verkligen superglad! Ända tills jag tog den på sin första löptur... Det är en stor flaska, så fylld med vatten hoppade den rejält även om jag hade spänt åt den hårt. Den hoppade så pass mycket att höftbältet med knäppning släppte mer och mer och till slut dinglade helt löst. Jag knöt flera dubbelknutar men det hjälpte inte ändå. Provade flera gånger och det var samma sak. Provade att ha flaskan vid på sidan av höften istället... men nej, ingen höjdare alltså. 1 stjärna av 5, flaskan kan jag ju använda i gymet. 


Behovet av vatten fanns ju fortfarande så jag bestämde mig för att prova Nathan Speed 2 med två lite mindre flaskor istället. De finns bla på Outnorth och Addnature vet jag. Jag hade tur och hittade min på rea för 199 kr. Good deal mot normalt 349 kr! 

Den sitter mycket bättre med ett bälte av ett stretchigt kardborrband och de mindre, lite plattare flaskorna gör att de inte hoppar runt så mycket och bältet sitter bättre. Dessutom finns det utrymme att stoppa med telefonen, gel, nycklar eller vad man nu behöver ha med sig. Perfekt. Nathan Speed 2 får 5 stjärnor av 5 av mig. 


1 kommentar:

Johannes sa...

Mitt bästa tips på att ta med sig vatten är en Camelbak. Grymt praktiskt tycker jag!