26 juli 2014

Holy Smoke BBQ



Halloj! Vilken härlig lördag vi har. I morse kom det en liten efterlängtad (för alla växter) regnskur men sedan har det varit fint hela tiden. Vi for iväg med familjen till Holy Smoke BBQ som ligger ut mot Nyhamnsläge, mitt ute i ingenstans. Visste att det hade öppnat förra helgen och hade sett lite bilder men hade inga förhoppningar direkt.


Men wow vilket ställe! Så himla coolt! Rustikt, rätt upp och ned - i mina ögon jäkligt snyggt. Ja och så var det prisvärt också, kan det bli bättre än så?


Köttet har stått i röken i 12-15 timmar. Det var mört och föll i sär, galet gott med BBQ-sås och hemgjord coleslaw. Mums, mums. 


Resten av familjen fick sitt i en brioche-bulle men jag valde att få utan. Picklad lök och saltgurka. Åhhh! Jag önskar det fanns doft och smak blogg. 





Holy Smoke BBQ är bara öppet på lördagar kl 11 tills det är utsålt. Det finns ett enda gigantisk bord som alla samlas kring och det känns bara sådär grymt, enkelt och självklart alltihop. Ja, jag har bara varma ord att säga som ni hör. Adressen är Krapperups Kyrkoväg 116. Åk dit!



1 kommentar:

Hanna sa...

ha en fin kväll
Hanna