05 juli 2013

Fördelar


Fördelen med att arbeta mitt i centrala Helsingborg är såklart alla affärerna rätt in på knuten. Man skulle kunna säga att det är en nackdel också... MEN det som är mysigt är att man kan träffa trevliga väninnan  på lunch om man känner för det! Och trevliga lunchställen finns det ju gott om. 


Idag hamnade vi på K-gränd där det serverades en utsökt kyckling. Så var det grillad aubergine till och det är ju så himla gott! Jag älskar det. Köpte hem fyra stycken efteråt bara för att det är så himla gott. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem ännu bara... det får komma till mig som en skänk från ovan.


Kompis Anna njöt i solskenet som tittade fram mellan molnen. 


Anna valde en guda god latte med mycket skum på toppen. Det finns liksom ingen hejd på hur gott kaffe är när man jobbar! Jag dricker massor av kaffe på jobbet men nästan ingenting när jag är hemma. Eller bara när jag får gäster. Fast det är ju ganska ofta. 


1 kommentar:

EM sa...

Vad mysigt ni har det. Vilket fint väder.
Och så himla gott... Nu är det som bäst...och Helsingborg, ja det är inte fel att bo där kan jag tro.
kram elsamarianne