13 oktober 2012

Glarhallavägen i Arild



Hej allra finaste bloggvänner! Hoppas att ni har det fint där ute och att hösten behandlar er alla väl. Jag har det fint och mår bra förutom en liten släng av ryggskott som kom över mig för en stund sedan. Nyss hemkommen från hockeyträning med sonen.

Jag har ju lyckats undvika det nu i många år men nu ser det alltså ut som om jag åker dit i alla fall. Nåja. Idag vill jag tipsa er alla om Bill och Marie Olsson Nylanders fina villa som är till salu i Arild


Hade jag 6 miljoner över i någon låda så hade jag absolut kunnat tänka mig detta vackra ställe. Fast det vore ju under förutsättning att hon (Marie) lämnade kvar alla sina COOOLA saker förståss. Tror inte ett ögonblick på att mina saker hade sett lika coola ut här som hennes...


Marie är en av mina allra största inredningsinspiratörer. Jag älskar hennes känsla för detaljer och den "fuck-you-attityden" hon har till att följa diverse inredningsregler. (Om det finns några sådana... men "gyllene snittet" och allt vad det heter så vet ni vad jag menar).



Jag får ont i magen av denna bilden ovan med det snygga bordet och fina, fina spegeln och den läckra skålen på bordet. Så obarmhärtigt snyggt!


Jag önskar mig själv den lampan där som hänger i taket. Har haft ögonen på den länge nu men av någon anledning finner jag aldrig att jag har pengar över till just en sådan lampa. De rinner iväg någon annanstans.


Toaletten så läcker med de ovanliga dörrarna. Önskar att jag fick ha lite fler sådana udda dörrar hemma hos mig. Golvet är coolt. Samma som hon har i hallen också.


Sen har de nyligen byggt till en ateljé också som inte är visat tidigare. Snyggt med betonggolvet och de stora fönsterpartierna. Mmm... om jag ändå vore en konstnär... med 6 miljoner på fickan.

Återkommer med fler bilder av detta UNDERBARA ställe!

Vi ses!


12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ja, jösses vilket hus!:)
Kul att höra ifrån dig.
Hoppas att ryggskottet snart ger med sig.
Kram

Casa of Mia sa...

Vilken underbar villa, WOW! kram

Sabina sa...

Ååh så fiiint!
Hoppas ryggskottet ger med sig snabbt, det är inget man vill stå ut med!
Hoppas du kan njuta av lhelgen ialla fall.
kram Sabina

Lundagård sa...

Ja ojojoj så snyggt det är det där huset, och alla grejerna, detaljerna, mums. Det är få som får till det på det där viset!
Skön helg och en ryggskottsfri höst önskar jag dig förstås!

Anonym sa...

Läckert!!!
Var inte det huset med i programmet hustoppen??
Ewa

Anci sa...

Då skulle jag kanske bjuda över dig :)

Kram
Anci

EM sa...

Håller med!
Men som sagt, de får lämna med prylarna också...
kram elsamarianne

Lilla huset på prärien sa...

Det stämmer bra det Ewa. Det var med i Hustoppen nu för ett par veckor sedan!

Enkel stil sa...

Visst blir man lite impad, att vissa människor bara har det i fingrarna. Ett fantastiskt personligt hem. Våra saker hade absolut inte heller passat in. Inte min smak heller.
Ha en bra dag! Anita

Vintage House sa...

Hej vännen
Ja det är ett favorithem och så läckert läckert....
Vet du vad de ska hitta på nu??
ha det så gott
kram
sandra

Louise Åkesson fotografier sa...

åh

Anonym sa...

Häftigt dekorerat

Sven-Erik "Kina"