03 juli 2012

Katthult


Jag tänker fortsätta att plåga er med lite bilder från vår resa nu när jag suttit här och redigerat bilderna också. Fast så mycket plåga vet jag inte om det blir för jag gick själv runt och bara njöt av omgivningarna till det gamla "Emil-huset". Det var bedårande! Pittoreskt och sött som karameller. 


I snickarboa var jag in en sväng och det var fint och så men där kände jag att Emil verkligen saknades. Det blir ingen riktig snickarboa utan Emil helt enkelt. Utanför snickarboa gick jag och inbillade mig att Emil, Ida, Alfred och de andra snart skulle kika fram bakom hörnet. Nästan lite gåshud på den...


Dasset - barnen skulle självklart provsitta. Det luktade dass här som på alla andra dass...


I anslutning fanns en liten butik och självklart fanns det fina saker som jag naturligtvis började intala mig själv att jag inte kunde leva utan. Som tur var sansade jag mig. Men en täljkniv fick vi investera i till vår 9-åriga son. Den har han tjatat om sedan vi var här sist för 5 år sedan!


Sist men inte minst gärdsgården som var så vacker. Jag är ju svag för sådana. Kanske borde bygga en där hemma. Ville åka härifrån med häst och vagn till Mariannelund. Men det fick jag inte. Fick bli Volvo. 

Idag har jag fått se min käre far dratta i vattnet i Båstad hamn. Det var superkul!! Har inget bildbevis dock...

Ses!

2 kommentarer:

EM sa...

Vilka underbara Bilder! Det ser ut som om ni haft en verkligt fin resa.
Synd att du missade att fotografera badet...
kram elsamarianne

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar miljö!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena