08 april 2015

En helt vanlig onsdag


Här i Höganäs-trakten har det hänt mycket på sista tiden. Det pågår någon sorts gigantisk stöldvåg och folk är allmänt rädda och negativa. Jag också. Jag är som alla andra. Vi har sett över vårt larm, fixar med fönster och ska installera strålkastare etc. Jäkligt obehagligt känns det generellt. Men idag väljer jag att inte fokusera på det! 

Jag är glad för att jag har eget företag och har möjlighet att jobba hemifrån. Jag är tacksam över att mina barn och jag o mannen är friska o krya. Vi har mat på bordet. Vi har ett hus att bo i. Min hund lever fortfarande. Jag tränar. 


Nu under påsken har mannen målat klart våra golv! Underbart. Det har jag väntat på flera månader. Det är jag himla glad o tacksam över. 


Vi har som sagt mat på bordet. Vi har vita golv. Vi har golv. Vi har någonstans att bo. Mellersta dottern fick en hel kasse med fina kläder från kompis Lena och hennes dotter Alicia. Hon är väldigt lycklig över det! 

Ja, vi har mycket att vara lyckliga över. 

Jag väljer att vara lycklig. Det är jag. Men jag är också rädd för inbrott...

J


2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Obehagligt med inbrott! För några år sedan hade grannarna ett hus bort inbrott när de var på semester och det kändes väldigt olustigt. Hoppas att ni klarar er.
Visst har man mycket att vara tacksam över och man mår bättre av att välja positiva tankar än negativa. Därmed inte sagt att det är lätt alla gånger...
Kram

https://superdachpups.com/ sa...

Pitbull Puppies For Sale
Pitbull Puppies For Sale