26 maj 2015

Renovering - himmel eller helvete?


Nu var det ett tag sedan jag skrev till er och jag har saknat er massor. Vi håller som vanligt på här hemma med olika projekt som ska hinnas med mellan skola, läxor, träningar och matcher. Det går sådär ska jag säga... men åtminstone sakta framåt. Trädäcket är på gång! Idag har jag suttit och druckit kaffe i solen och njutit en stund av det trädäck som finns. 

Ja, det är en bit kvar men som alltid stöter vi på patrull någonstans längs vägen. Det ska inte vara enkelt! Vi lägger däcket över en del som är i betong (det tidigare uterummet). Betongen var inte rak... såklart och gjorde att trädäcket byggde för mycket och vi kunde inte öppna vår altandörr. SÅ kan vi inte ha det! 


Nä. Så nu har det stått still ett litet tag. Mannen har varit tvungen att bila (eller hur man nu säger det...) betongen på sina platser för att få trädäcket i våg. Som vi vill ha det. Det ska ju inte vara lätt. Och sen är det det där med tiden. Den räcker aldrig riktigt till. 


Vi känner inte heller att vi har råd att anlita hjälp för renovering. Det finns bara inte i vår budget så det blir till att ta det lilla lugna och inte stressa upp sig över saker som inte blir gjorda. Det som växer fram är ju HELT underbart! Och så himla härligt när vi (min man) har gjort det själv! Vårt hus blir ännu mera vårt på något sätt... 

Och jag drömmer om att bygga stora lådor för planering... Det kommer bli toppen! Och en STOR parasoll! Och så ska vi byta lite fönster också... det får bli nästa projekt. 

Ha en härlig vecka! Vi hörs snart igen! 

Kram J


Inga kommentarer: