23 juli 2014

Bästa kvällarna



De bästa kvällarna är de som spenderas med goda vänner. Igår hade vi familjen Karlsson över som vi inte träffat på länge. Och varje gång vi får till det sådär tänker jag; "varför gör vi inte det oftare"? Gör ni också det? När ni bjuder hem några, eller äntligen kommer iväg på en fest tex? Det händer alltid mig. Jag borde ha mer vin o fest i mitt liv alltså...

Salladen är magisk - har fått receptet från min kompis Lena. Just igår fick jag modifiera lite, det ska egentligen vara grönmögelost i men det gillar inte mannen. Tog fetaost istället.

Recept:
Blandad sallad by choice
Goda tomater
Krispig gurka
Grönmögelost (eller den ost man gillar)
Bitar av nektariner (minst två)
Kanderade valnötter (stekta i panna med lite honung)

Mums!


Sommarens varmaste dag tror jag. Så jag satsade på kall plockmat. Salami, prosciutto, ostar och melon. Mumsfilibaba!


Det blir svårslaget såhär dagen efter tror jag. Det blir rester till lunch och sen får vi se. Kvällen toppades ju med härligt bad från bryggan också. Verkligen svårslaget. Jag bor nog på den bästa platsen i hela världen!

1 kommentar:

EM sa...

Himla gött, det lät det där. Jag känner mig så himla lyxig när jag går ut och skär sallad och persilja och drar upp en liten rödlök till en lunchsallad. Till det så blir det oftast några små mandelpotatisar och turkisk yoghurt... och så sill... helst Skärgårdssill... men feta är inte dumt det heller.
Det är inte synd om oss precis ;-)
Nu låter du lite gladare. skönt!
kram EM