08 juli 2013

Loppis



Hann ju med loppis i lördags också och då fick mina tjejer följa med. Ser det ut som garvade loppistjejer eller? Vi for långt ut på landet till ett ställe vi aldrig varit på tidigare så bara det var nervöst. Förutom den vanliga loppis-nervösheten som alltid infinner sig hos mig. Jag börjar andas snabbare, händerna blir lite svettiga och vid riktigt hemska tillfällen kan jag nästan vara svimfärdig. Nu hade jag ju spättan och ärtan med mig så nu gällde det ju för mig att hålla mig lugn. Och det gjorde jag (nog ganska bra). Såg till så att de snabbt fick lägga beslag på cowboyhatten, dinosaurien och vars en paket med såpbubblor. Sen var det mammas tur...


Själv hittade jag en rostig spegel. Ett Rörstrand krus, en skål och det riktiga fyndet - en bakform med avtagbar kant. Utan den förhatliga beläggningen av teflon. Teflon - ett gift utan bara dess like. Teflon avger giftiga partiklar och gaser - köp alltså gamla hederliga utan beläggning på loppis när du finner dem! Bara att smöra in dem ordentligt så är du ju hemma :) Läs mer om giftig teflon HÄR




Inga kommentarer: