09 juli 2013

Bästa vardagen med sommarlyx!



Idag har jag haft världens lyxigaste dag känns det som. Min finaste chef Pernilla kom upp till Helsingborg (hon kommer från Malmö) och bjöd mig på sommarlunch på "Trivas på Råå". Bakgården på detta stället är helt magiskt och det känns som om man sitter på Rivieran någonstans - fattas bara rosévinet och en gigantisk båt.




Själv åt jag en riktigt, riktigt god fisk med nypotatispuré och sommarens primörer. Skirat smör till det. Alltså ni hör. Vilken lycka! Bara där kände jag mig som värdens lyckligaste anställd.


MEN då går vi vidare! Efterfest kallas det. Efterfest på dagen med "Dans på rosor" och "Bara ben"... jodåsåatte... den satt som precis där den skulle hos en sliten småbarnsmor... höll jag på att säga. Men mina barn är ju stora nu! Guuuud va tiden går! De klarar sig ju nästan själva nu! Inte riktigt ännu kanske... men inte långt från. Oj här glider jag av topic - jag dansade på rosor... just det gjorde jag! 



1 kommentar:

EM sa...

Jag visste väl det! En god mat, och trevligt! Det ser ur-mysigt ut.
Är väldigt matfixerad just nu. Det där med fisk o primörer o sånt, det är min melodi, det. Vi har ju världens bästa fisk här ute på ön... och nykokta räkor direkt från båten, om man så vill (och har råd ;-).
Nu är det som bäst, säger de...men jag kan nog vara utan turistinvasionen här just nu...
kram EM